Breaking News
 |  | 

Aktywność fizyczna

Jak powinna wyglądać rozgrzewka przed bieganiem?

img-responsive

Dzisiaj bieganie to bardzo popularny sport. Jest on przede wszystkim tani, bo nie potrzebujemy drogich i skomplikowanych sprzętów. Kolejnym pozytywnym aspektem który sprawia, że bieganie ma coraz więcej zwolenników jest fakt, że można je uprawiać dosłownie wszędzie. Wystarczy tylko odpowiednio ciepło wyjść z domu i możemy zacząć swoją przygodę z bieganiem. Warto jednak wspomnieć, że przed każdym treningiem warto się dobrze rozgrzać, aby nie narażać się na ryzyko nie potrzebnej kontuzji. Poniżej więc zestaw ćwiczeń rozciągających dla początkujących biegaczy.

 

Jak powinna wyglądać dobra rozgrzewka przed treningiem biegowym?

Przed treningiem biegowym warto się najpierw odpowiednio rozgrzać czyli rozciągnąć wszystkie mięśnie potrzebne podczas biegu. Zacząć możemy od skłonów. Prawidłowo wykonany skłon wykonujemy w ten sposób, że najpierw rozstawiamy nogi szeroko, trochę szerzej niż szerokość naszych barków. Potem uginamy nasze ciało o 90 stopni od pasa w górę. Nasze ręce powinniśmy dotknąć do ziemi tak, abyśmy mogli całą dłoń oprzeć o ziemię. Dobrze jest wykonać około 15 skłonów w 3 seriach. Bardzo dobrym ćwiczeniem na rozciągnięcie łydek oraz pachwin są wykroki do przodu. W tym celu należy bowiem wysunąć jedną nogę do przodu a drugą pozostawić na swoim miejscu. Noga z przodu powinna być jak najdalej wysunięta, aby maksymalnie rozciągnąć mięśnie pachwiny. W nodze tylnej stopa powinna być lekko uniesiona, aby móc rozciągnąć łydkę. Poprzez minimalne ruchy do przodu rozciągamy pachwiny oraz łydki w jednym ćwiczeniu.

jak-powinna-wygladac-rozgrzewka-przed-bieganiem

ABOUT THE AUTHOR